Be Sociable, Share!
  • email
  • LinkedIn
Print Friendly

Hur klarar sig media i en värld utan varumärken?

Av Amanda Wollstad | 26 augusti 2016

Som en del i vår artikelserie om den intellektuella äganderätten höll Svensk Tidskrift seminarium i Almedalen under rubriken ”Plain Packaging – Hur klarar sig media i en värld utan varumärken?”. Seminariet finns nu att se på vår sida ”Röster ur Svensk Tidskrift”.

Australiensiska Skattebetalarnas VD Tim Andrews beskrev situationen i Australien, där plain packaging för cigarettpaket redan är verklighet – med absurda konsekvenser för handlare och kulturliv, men utan påverkan på tobakskonsumtionen.

Därefter debatterade en panel bestående av Johan Hakelius, chefredaktör för Fokus, Alexandra Ivanov, ledarskribent på SvD, och Henrik Hall, fristående krönikör och fd redaktör för Svensk Linje, yttrandefrihet, tryckfrihet och vad som egentligen är rimligt att göra i folkhälsans namn.

Se seminariet här.

Amanda Wollstad är chefredaktör för Svensk Tidskrift.

Be Sociable, Share!
  • email
  • LinkedIn

Comments are closed.

ANNONSER:

Till bokus

Till Christofer Fjellners hemsida

Axess

Läs mer

webshop_banner

Rädslans liberalism