:1 l Dethärögonblicket ärvärtmerän alla pengarivärld Livbojen har varit vår företagssymbol i tjugo år. Vi har placerat ut den på mer än 30.000 ställen - vid bryggor, kajer och badplatser. Många liv har räddats tack vare detta. Men vi vill inte bara rädda liv. Vi vill överhuvudtaget hjälpa till att förhindra att förluster och skador uppstår. Enligt vår mening ska nämligen ett försäkringsbolag inte bara ta emot premier och betala ersättningar. Vi utformar kontinuerligt ny och bättre livräddningsmateriel, t ex säkerhetslinor och isdubbar. Genom trycksaker, instruktionsfilmer och demonstrationer verkar vi för ökad säkerhet i trafiken, bättre hälsa ökad kunskap om livräddning och ökad trygghet mot brand,_inbrott m m. Det finns också en ekonomisk sida av saken. Om skadorna blir färre minskar våra utbetalningar. Overskottet blir större och premierna hålls nere. Eftersom Trygg-Hansa är ett ömsesidigt försäkringsbolag kommer överskottet försäkringstagarna tillgodo. ~TRYGG ~HANSA Vi gör någonting för din trygghet. lnte bara pratar om den.. Trygg-Hansa har under en följd av år i . skadeförebyggande syfte samarbetat med bl a Svenska LivräddningssällskapetSimfrämjandet (SLS), Röda Korset,Trafiksäkerhetsverket, NTF,Socialstyrelsen. Polisen, Skid- o. Friluftsfrämjandet och Scoutrörelsen .