Be Sociable, Share!
  • email
  • LinkedIn
Print Friendly

Almedalsseminarium: Plain Packaging – hur klarar sig media i en värld utan varumärken?

Av Amanda Wollstad | 1 juli 2016

Svensk Tidskrift är förstås också på plats under Almedalsveckan, och har bjudit in gäster från såväl Australien som Fokus och SvD för att diskutera ägande-, tryck- och yttrandefrihet.

OBS, ny dag och tid, OBS

På måndag den 4 juli klockan 10.15-11.15 arrangerar Svensk Tidskrift i Svenskt Näringslivs Trädgård, Hamngatan 3, i Visby.

Plain Packaging är ett ingrepp i äganderätten, men också i yttrande– och pressfriheten. Blir förslaget verklighet hotas inte bara annonsmarknaden, utan även nyhetsmedias framtid. För vad är idag ett mediebolag om inte sitt varumärke?

Hur stora ingrepp i våra grundläggande fri- och rättigheter kan vi acceptera i folkhälsans namn? Och tror någon egentligen att det kommer stanna vid cigaretterna..?

Tim Andrews, CEO, Australian Taxpayers Association berättar om situationen i Australien

Därefter panelsamtal med bland annat Johan Hakelius, chefredaktör, Fokus, Alexandra Ivanov, ledarskribent, SvD, och Henrik Hall, fristående krönikör och fd redaktör för Svensk Linje, lett av Svensk Tidskrifts chefredaktör Amanda Wollstad.

Mer information finns på Facebookeventet och i det officiella Almedalsprogrammet.

Varmt välkomna!

Amanda Wollstad är chefredaktör för Svensk Tidskrift.

Be Sociable, Share!
  • email
  • LinkedIn

Comments are closed.

ANNONSER:

Till bokus

Till Christofer Fjellners hemsida

Axess

Läs mer

webshop_banner

Rädslans liberalism